12 Ağustos 2012 Pazar

Yerleri Süpüren Eteğim...

Merhaba arkadaşlar… Uzun zamandır elimde bulunan bir kumaşla etek yapmayı düşünüyordum ve nihayet yapılacaklar listesinden bir madde daha çıkarabildim :) Umarım beğenirsiniz..
Eteğin kumaşı kendinden pileli bir kumaş. Eteğin beline yine kalın lastik diktim ben, böyle etek kullanmayı çok seviyorum. Gerekirse biraz yukarıdan bile kullanılabiliyor lastikli beller. Eteğin altına ise evdeki puantiyeli dantelleri şerit halinde kesip diktim.
(8 Ağustos tarihli 10marifet Yayınından...)



Aşamaları: eteğin dikimini 3 aşamada anlatacak olursak
1. etek
2. etek ucu
3. bel
Öncelikle etek kısmını istediğiniz uzunluk ve kloşlukta kesip boydan dikiyor ve etek kısmını yapıyorsunuz. 
Eteğin ucundaki dantel dikimi kolay zaten. Etek genişliği kadar kesip ucuna monte ediyorsunuz. Eteğin uzunluğuna göre daha uzun ya da daha kısa dantel modelleri kullanabilirsiniz. Ya da başka bir renk..
Bu eteklerde asıl zor olan bel kısmının dikilmesi. Bel lastikli olduğu için gerdirerek dikmeniz gerekiyor. Ben şu şekilde yapıyorum: belimin genişliğinde  geniş lastik kesiyorum. Bu lastiği ne belinizi sıkacak ne de bol kalacak şekilde kesmeyin. Sıkmasın ama sarkmasında... Lastiği kestikten sonra uclarını birleştirip bel dairesi haline getirin. Sonra bu daireyi geiş bir yüzeye geçirip gerdiriyorum. Ben genellikle ayakkabı kutusunu kullanıyorum. Gülmeyiniz çünkü lastiği gerdirebildiğim ve sert durabilen bulabildiğim tek yer orası :) Herhangi bir zeminde lastiği gerdirdikten sonra eteğin belini de  lastiğe dikmeye başlıyoruz. Lastikle etek belini birleştirirken dikkat etmeniz gerekn bir nokta var, lastiğin arka dikişi ve eteğin arka dikişini denk getirmeye çalışın. Hatta ben eteğin ön orta noktasını ve lastiğin ön orta noktasını da belirleyip önce o noktaları birleştiriyorum ki sağa sola fazla kumaş gitme olasılığı olmasın, etek simetri durabilsin... Anlatabildim mi bilmiyorum ama umarım yardımcı olmuştur :)


11 yorum:

  1. bu eteğe bayıldımmmm :) maymun iştahlı mıyım neyim :) her gördüğüm kıyafetten dikmek istiyorum.ah dikiş bilmemenin gözü kör olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu eteği dikmek öyle aman aman bir dikiş gerektirmiyor Büşra :) Sadece beli lastikli olduğu için gerdirerek eteği lastiğe sabitledim ve yine gerdirerek diktim, onun dışında altındaki dantelin dikişi de eteğin kendi de çok basit...

      Sil
    2. o zaman mutlaka denemeliyim bu etekten dikmeyi :).

      Sil
  2. şenaycım hoş geldin blogger aleminine iykide geldin.blogunu görünce inan çok sevindim .bu arada etek süper olmuş dantel ayrıntısına ayrıca bayıldım. bu fikri hemen bir kenara yazdım :)beli lastik gibi değilde kumaş gibi duruyor çok şık canım .güzel günlerde kullanman dileğiyle.öpüyorum çok.Z.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Z :) Böyle güzel tepkiler alınca çok mutlu oluyorum :)
      Etekle ilgili ise etek olay yarattı zaten kavga ediliyor eteğim için çok seviniyorum onlar kavga ettikçe demekki güzel gerçeken :) Şaka şaka beğenmene çok sevindim, siyah olunca kadınların istemesede en sevdiği renk oluyor herhalde onun için etkilendi herkes :)

      Sil
  3. ben bu eteğe burda da yorum yapmazsam olmaz
    çıkar o eteği o etek benimmmmm:)))süper süperrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah :) Tamam senin ... Çıkardım zaten nasıl olsa senin değilmi :) Sağolasın Tuğbacım :)

      Sil
  4. Ne hamaratsın maşAllah:)
    Bayıldım eteğine.
    Ama nerde bende dikebilecek tecrübe,bilgi vs.:)
    Hayran hayran izlemek düşüyor yine payıma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :) Herşeyin başı hayran hayran bakmaktır belkide :) Birgün yapmaya karar verirsen eminim yapabilirsin :)

      Sil
  5. ya ben yapmak istiyorum fakat makine şartmı
    yada nasıl dikiyorsun dikim aşamanı anlatırsan ayrıntılı çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceelikle hoşgeldiniz :) Makine şart değil elbette ama elinizde sık ve düz çizgiler halinde muntazam dikebiliyorsanız makine gerekmeyecektir..
      Eteğin yapılışını da merak eden herkes için posta ekledim :) Umarım yardımcı olur :)

      Sil