12 Ağustos 2012 Pazar

Kızıma Yazlık Elbise...


Bu defa da kızıma dikmek istedim bir şeyler. Ortaya rengarenk bir elbise çıktı :)
(8 Nisan 2012 tarihli 10marifet Yayınından...)

Yapılışı da çok basit. Kızımın ölçülerini aldım ve hepsine 20 cm ekledim ki göğüs ve beldeki o büzgülü hava olabilsin. Kumaşı aşağı doğru bir çan gibi kestim. Daha kloş istiyorsanız aşağı doğru daha geniş bir çan çizebilisiniz. Sağdan soldan kollar için pay bırakarak kestiğimiz ön-arka parçaları birleştiriyoruz. Sonra üst kısmından ip geçirebilmek için kumaşı katlayıp dikiyoruz. Önden ve arkadan bu ip yerlerini yapıp bir de kumaştan uzun uzun ipler dikiyoruz. Urganlar, boncuklu askılar her şey olabilir, zevkinize göre seçtiğimiz ipi geçiriyoruz. Ben ön ve arkaya iki ayrı ip yaptım, iki taraftan fiyonk yapıp bağladım. Tek ip geçirip bir taraftan bağlayabilir ya da arkadan küçük bir delik açıp tek bir ipi oradan çıkarıp fiyonkları kollardan alıp arkaya sarkıtabilirsiniz. Neyse :)
Belini (dördüncü resim) büzgülü diktim. Lastik iplerle 4-5 sıra diktim, kendinden çok cici büzgüleri oldu. Bir de kemer yapmak istedim ve onu da sarı yapayım dedim. Gayet kalın bir kemer diktim ve uzun yaptım ki arkadan kocaman bir fiyonk olsun. Sağ ve sol kenarlara da kemerin düşmemesi ve kaymaması için de kemer tutma aparatları ekledim (isimlerini blmiyorum ama anlamışsınızdır :) ) Elbisenin altını katlayıp gerekli yerlerini dikince kızıma rengarenk bir elbise oldu :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder