12 Ağustos 2012 Pazar

Bence 1=6... Arttıran var mı?


Evet başlıktaki gibi söylüyorum çünkü eskiyen yazlık ayakkabımı yenileyip, altı farklı şekilde kullanılabilir hale getirdim. Fakat tabii bu sayı sadece sizin hayal gücünüze bağlı, arttıran var mıııııı? :)
Gri olarak gördüğünüz ayakkabımın eskimiş hali. Ben de bunu yılın trendi haline getirmek ve çok amaçlı kullanmak istedim. Aslında amacım yenilemekti, çok amaçlı kullanmak son anda öylesine aklıma gelmişti ama çığır açtım galiba :)
Nasıl mı yaptım :)
(3 Nisan 2012 tarihli 10marifet Yayınından...)

Eski ayakkabımın taban ölçüsünü alabilmek için biraz tül serdim ve kalıbı belirledim.

Kalıbın en güzel yanı, bir ayağı kesip ters çevirince diğer ayağınızın kalıbı oluyor olması. Bir kere kesmek yeterli..

Tabanı kaplayacağımız kumaşın üzerine kalıbı koyup sağ ve sol ayak için kumaşları kesiyoruz.

Kalıba göre kenarlarını katlıyoruz ve dikiyoruz.

Kalıpları diktikten sonraki halleri böyle olacak.

Daha sonra kalıpları ayakkabının tabanına dikkatli bir şekilde yapıştırıyoruz. Kenarları iyice yapıştırdığımıza ve yapışkanımızı taşırmadığımıza dikkat ediyoruz.

Yapıştıktan sonraki hali böyle oluyor fakat daha bitmiyor çünkü ayakkabının kenarları açılmış ve gri boyaları solmuş durumda. Bunun için açılan yerleri de yapıştırıp, mandalla bir süre sabitledim ve kuruyunca mandalları aldım. Sonra sıra soyulan kısımları da yenilemeye geldi.

Elimize siyah oje alıyoruz ve başlıyoruz boyamaya. Ben iki kat boyadım daha güzel durması için. Her noktayı özenle boyadım ve kuruyunca bir kat daha geçtim.

Ve başta dönüştürmeyi düşündüğüm hale dönüştü. Bu işlemleri yaparken acaba üzerine bir de çiçek veya ponpon falan yapsam mı yapsam diye düşünürken neden hepsi olmasın dedim :)





Peki bu değişimleri sabitlemeden nasıl yapıyorum dersiniz. CIRT BANT’la.

Cırt bantı yukarıdaki gibi birbirine dikerek ayakkabının önüne yapıştırıyorsunuz. Daha sonra yapmanız gereken her tokanın arkasına da cırt banttan bir parça dikmek. Sonra istediğiniz parçayı takıp çıkarabilirsiniz, cırt cırrtttttt :)


2 yorum:

  1. çok zekice..bayıldıımmm .. (saliha)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Salihacım :) Bazen geliyor böyle cin fikirler aklıma bunun uygulaması kolaydı uygulayıverdim :)

      Sil