7 Aralık 2012 Cuma

Şalvar Kalıbı...

Evet yanlış duymadınız şalvar Kalıbı :) Bu hafta yine dikiş sever bir arkadaş bir yardım istedi. 10marifetten Merzey  5 ve 6 yaşlarındaki kızlarına şalvar dikmek istiyormuş fakat nasıl dikeceğini bilmediği için yardımcı olmamı istedi :) Ben de mail atmasını istedim hangi modeli istediğini görmem gereiyor. Çünkü bizim oralarda şalvar giyilmez hiç şalvarım olmadı ve şalvar da nasıl dikilir hiç merak etmedim. Sadece eşimin köyünde tek parçalı, üç parçalı olabilir diye yorum arasında duymuşluğum var fakat bu öğrenmeme engel teşkil etmiyor :) Ben de başladım araştırmaya :) Sevgili Merzey'in istediği model :
İnternette dolanırken bir çizim gördüm ve bu şalvar böyle dikilmiş olmalı başka birşeuy olamaz herhalde diye düşündüm çünkü evet köşegenleri var ve işlenmiş ve yine ayaklar diğer köşegenlerden çıkmış. Ben de Merzey için tekrardan çizdim ve çizim üzerinde anlatmak istedim...:)
Burada göründüğü üzere kocamaaan bir dikdörtgen kumaş gerekli sizlere. Burada önemli olan şey ise çocuğunuzun bacak boyuna göre kesecek olmanız. Kumaşı serip yere yatıracak ve bacak boyuna göre kenarlarını belirleyeceksiniz. Ben resimdeki şalvara benzemesi için biraz da şekil çizdim :D
İsterseniz kenarlardan sarkacak olan üst uçları daha da uzatabilirsiniz. Normal dümdüz bir dikdörtgen olmasına gerek yok elbette. Alt kısımda daha dar olsun bu kadar bacak arasında toplanmasına gerek yok derseniz biraz daha üstten geniş aşağıdan dar tutabilirsiniz kumaşı. Aşağıya doğru daralan bir üçgen gibi de olabilir mesela.. Bu şekilde dikkat edilmesi gereken şey ise bel kısmını tam çocuğun beline göre değilde biraz da büzgülü durması için daha geniş açıklık bırakmak olacaktır. Lastik geçirip belde büzgü olursa şalvarın anlamına da uygun olacaktır.. Kırmızı zigzaglar ise dikiş yapmanız gereken yerleri gösteriyor. Aşağıda görünen mavi çizgi dikmemeniz gereken bir çizgi bence. Çünkü çocuk bacaklaarını kapadığında yere sürünebilirmiş gibime geldi. Oval veya dikey şekilde azcık yukarı almalısınız bence dikişini.. Bileklerin de ölçüsünü alarak dikmeden bırakacaksınız... Aslında bu kadar basitmiş. Merzey'in sayesinde ben de öğrenmiş oldum belki yaz için ben de yapabilirim çünkü eşimin köyünde herkes giyiyor ve yazın daha kullanışlı olduğunu söylüyorlar bir denemek lazım :)
Umarım yardımcı olabilmişimdir ve anlaşılmayan biryer varsa lütfen çekinmeden sorunuz... Neşeli dikişler...


22 yorum:

  1. Bayılırım şalvara!Çocukken annem bir tane dikmişti,köyümüze gittiğimizde giyerdim,hey gidi günler:))
    Ara sıra annemden gene istiyorum dikmesini,sağolsun hiç reddetmez ama ya o sırada elde kumaş olmuyor yada olmadık başka bir iş çıkıyor ikimizde unutup gidiyoruz.Her neyse bu yaz tam istediğim gibi köylü işi bir şalvara tesadüfen rastladım ve hemen aldım Şenaycım:))Off dünyalar benim oldu o kadar sevindim ki,keşke bir tane daha alsaymışım nasıl rahat,nasıl üfül üfül.Yıkadım yıkadım evde de sokakta da giydim:))
    Şimdi kış pazen yada divitinden dik kendine bir tane bak gör nasıl hak vereceksin bana.
    Şimdiii şu ana kadar gülmediysen artık kahkahalar atmaya başlarsın herhalde sıkı dur!
    Gittim benim şalvarı çıkarttım inceledim,ağ kısmında ayrı bir parça var Şenayım sanırım asıl rahatlığı sağlayan o.İstersen fotoğraflayıp gödereyim.
    Hadi öptüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden güleyim Güldencim :) Zahmet olmazsa resimlersen sevinirim ben de öğrenmiş olayım yanlış bilgi vermeyeyim :)

      Sil
    2. Gönderdim Şenay'cığım,dikişleri belli olsun diye tersinden çektim ama o kadar büyük ki kadraja ancak yarım sığdırabildim.Umarım anlaşılır olmuştur ve işine yarar.

      Sil
    3. Güldencim gördüm ve çok iyi anladım. O şalvarı bacağını tam açabilmen için koymuşlar evet aksi halde rahat olmayacaktır. Çünkü şalvarla oturup onunla bağ bahçe işleri yapılıyor her pozisyonda rahat olması gerek ve o parça olmasa o model rahat olmazdı evet :) Ben bir yerde gördüm bu yaz 3,5 metre çift en kumaşla bir şalvar dikiyorlardı :) İnanamadım nasıl bir kıyımdır nasıl bir israftır dedim :D Bu modelde bacak zaten açık durur pozisyonda olduğu için bacak açıldığında da rahat olacaktır onun için ek parçaya gerek yok herhalde :)
      Teşekkür ederim ilgin için ben de öyle birşey yaparım herhalde daha günlük hayata uygun :)

      Sil
  2. Ben kendi telaşıma güldümde,senin de gülmeni istedim herhalde ondan:)Pillerin şarjı bitmiş hemen taktım,biraz dolsun göndereceğim.

    YanıtlaSil
  3. Emeğine sağlık canım,oturup uğraşmışsın.Bilmediğinde yok he valla :)

    şenaycım bu ara bende pek dikiş mevzularına sardım.Beğenmediğim kıyafetleri kesip biçiyorum ne çıkacak ortaya hiç bilmiyorum.Allah sonumu hayretsin,bu arada bir ara benim içinde esnemeyen kumaş için,askısız düz bir jile kalıbı çıkartabilirmisin? yani zahmet vermeyeyim,elinde varsa da olur :)








    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo hayırlı olsuuuunn :) Demek dikiş işlerine başladın kes biç ne çıkarsa çııksın birşey çıkacakya sonuçta :) İleride daha güzel olması için azcık yamuk kesmeleri görmeyeceksin :)
      -esnemeyen kumaş
      -askısız (büstiyerli değil herhalde kalın kollu yakalı demek oluyordur herhalde bu :) )
      -düz bir jile :)
      Ok bir ara ilgileneceğim söz :)

      Sil
    2. o zaman benden hayatta bişey çıkmaz söyliyim,simetri takıntısı var çünkü :)

      askısız derken straplez şeklinde ,beli tam oturacak,senin file elbisen gibi
      teşekkür ettim canım,sabırsızlıkla bekliyorum

      Sil
    3. Hahaaha :) O zaman yamuk bile kesmessin daha iyi işte :)
      Tamam straplez bir jile istiyorsun bakayım internetten bir model bulayım sen bulursan sen de mail atabilirsin üzerine biz ilave birşeyler ekleyebiliriz :) Sadece hayalindekini merak ettim ona göre hazırlayayım :) Suya düşmesin hayallerin sonra :)

      Sil
    4. Aşkolsun olmazsa olmaz,ilgilenmen yeter bulabilirsem yazarım bende sana :)

      Sil
  4. senay hn cok cok tsk edr size zahmet verdim bu anlattiklarinizdan sonra cok rahat dikis olacak gibi en kisa zamanda bunu yapip siteye ekleyecem :)
    tekrar cok tsk edr saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Şalvarların ağ bölümünde bir parça oluyormuş arkadaş bahsrtmiş ama bunda olacağını sanmıyorum çünkü bacak arası zaten çok çok geniş bu şekilde dikerseniz bir sorun olmayacaktır :) Neşeli dikişler :)

      Sil
  5. senay hn cok cok tsk edr size zahmet verdim en kisa zamanda bunu dikip begeninize sunacagim saygilar yekrar cok tsk edr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenime sunun da acaba düzgün anlatabilmiş miyim bileyim değil mi :) Çok mutlu olurum gerçekten de :) Hadi hayırlısı :) Ama işleme falan da yapın çok güzel durmuş gönderdiğiniz örnekte :)

      Sil
  6. senay cım sen bunu da yaparsın artık:))9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilcim hiç bir şalvarım olmadı benim ama yazın eşimin köyünde kullanılıyor bende bir dikip şaşırtabilirim herkesi neden olmasın :) Tayttan şalvara müthiş bir geçiş yaparım ağızları açık kalır neden olamsın :)

      Sil
  7. Şenay hanım'cığım bir arkadaşım yazın şalvardan başka bir şey giymez rahatlığını yaşaşan sende vazgeçemezsin diyor.Bu sene kısmet olursa(dikişi öğrenebilirsem,başladım ama zor geldi)bende dikmek istiyorum bu paylaşımınız çok işime yarayacak ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) MEhtap Hanım evet yazın özellikle çok kullanışlı diyorlar ama ben kullanmadığım için bilemiyorum ama bu yaz sürpriz yaparım artık :)
      Siz dikişi de becerirsiniz ne olacak bu şalvarı kesin yaparsınız birşey yok bunda :)

      Sil
  8. Bu modeli hiç bilmiyordum
    üçgen parçadan dikmiştim kendime
    dikimi çok pratik
    Anneme asıl modelden dikmiştim
    kumaşı bile bohçacıden almıştı şalvar için özel
    bu devirde bohçacı mı kaldı derseniz kalmış valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten bu devirde bohçacı var mı hala. Ben görmeyeli yıllar olmuştur herhalde :) Çocukken köye gelirlerdi sırtlarında dünyanın eşyası ve hepsi harika şeyler olurdu bayılırdım çocukken onlara :) Eskiye gittim şimdi siz öyle dediğinizde :)
      Ben şalvar hakkında çok şey bilmem zaten arkadaş bana soru sorup yardım isteyince ben de araştırdım.İstediği model buydu ben de bu nasıl yapılır onu araştırdım :) Meğer böyleymiş :)

      Sil