17 Ekim 2012 Çarşamba

Ceket Kalıbım....

Merhaba arkadaşlar... Son zamanlarda yaptığım ceketlerde kullandığım kalıbımı sizlerle paylaşmak istedim. Herkes bana hangi kalıbı kullandığımı sorup duruyor ama dediğim gibi ben herhangi bir yerden kalıp indirip kulalnmıyorum ve bu size anlatmak için hazırladığım kalıbı da yine kendi ceketlerimden kıyafetlerimden çıkarmıştım. Hatırlarsınız Ve Karşınızda Dantel Ceketim... adlı yazımda kalıbı nasıl çıkardığımı anlatmış ve resimlemiştim. Fakat kalıplarımla ilgili o kadar soru geliyorki ben de kalıplarımın ölçülerini vermeyi düşündüm belki yardımı dokunur...
Yukarıdaki ceket veya gömlek ne yapacaksanız arka parçası. Ölçüleri resimde verdiğim gibi . Ben 38-40 beden giyiniyorum ve bunlar benim çoğunlukla dikişlerde kullandığım ölçüler. Ama ben kalıbı kumaşa koyduğumda genelde bir iki cm daha dikiş payı bırakırım. Daraltmak kolay oluyor ama eklemek imkansız :)  Eğer bol geliyorsa ya da sırtınızda pot duruyorsa sırtın tam ortasından daraltma yapabilirsiniz bedeninize göre . Böylece belinize de oturtma şansınız olacaktır. Omuzlardaki potlukları da gidermiş olursunuz. Ben bu daraltma yöntemini sık sık kulalnırım mesela :)

Bu ceketin ön parçası . Bu parçayı ters çevirirseniz diğer tarafı da kesmiş olursunuz. Buradaki modelde yakası olmayan bir ceket görüyorsunuz. Yaka olacaksa kesimde bazı değişiklikler olacaktır. Ön  orta kısımda yaka ilavesi yapılır. bunların modellerini internette bulabilirsiniz. Gerekirse göğüs altından pens yaparak da vücudunuza oturtabilirsiniz dikişinizi..

Bu da benim kullandığım kol modeli. Ceketlerde genellikle iki parçalı kol kesimleri oluyor fakat ben dantel diktiğim için tek parça da uygun oldu. Ama eğer kalın kumaşlarla uğraşacaksanız tek parça bir kol kesimi hoş durmayacaktır. İnce kumaşlarda ise bu model size yeterli olacaktır. Bu model düz bir ko için eğer kolun omuz bölümünde fırfır detayları ya da hareket istiyorsanız 10 cm olan yüksekliği artırırsanız o hareketi sağlayabilirsiniz...
Böyle uzaktan uzağa anlatabiliyor muyum bilemiyorum ama elimden geldiğince sorularınıza yardımcı olmaya çalışacağımdan emin olabilirsiniz... Gerekirse bir video bile eklemeyi düşünüyorum ama maalesef şu aralar ona vakit bulamyorum ve video eklemeyi beceremedim şimdiye kadar bloğuma :D Dikişi yapabiliyorum ama söz konusu bilgisayar olunca o kadar da iyi değilim... :) Şaka bir yana aslında kalıp çıkarma işlemi http://senayatilgan.blogspot.com/2012/09/senay-nasl-kalp-ckarrrrrrr.html
yazımda da anlattığım gibi tamamen matematik işi ve biraz da ön düşünceye bağlı. İyi ölçmelisiniz ve yapacağınız işi baştan belirlemelisiniz. Bazen benim dikişlerimde de hatalar olur ve başka bir yol çizerim kendime kısa kesmişsem kısa yaparım eteği uzun kesmişsem çan :) Ne bileyim biraz da pratik fikirler lazım yani. Karmaşık olduğunu düşünürseniz devleşir gözünüzde. Sadece birazcık yardım lazımdır belki. Sorun ben anlatmaya çalışayım :)

21 yorum:

  1. kolay gelsin
    sayende bi çok ey kaptım dikiş konusunda:)
    artık bende elbiseler kızıma pijamalar pantolonlar dikiyorum :)
    ceketin bitmiş halini merakla bekliyo olucam
    tekrar kolaylıklar diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür Ederim :) Yardımcı olabilmek şahane bir duygu :) Ama şunu belirtmeliyimki bu kalıbı kullandığım ilk ceketim http://senayatilgan.blogspot.com/2012/09/ve-karsnzda-dantel-ceketim.html yayınlandı bile :) Şimdi aynı kalıbı kullanıp uzun bir ceket dikiyorum onu da elbette göreceksiniz yakında :)

    YanıtlaSil
  3. merhabalar çok güzel açıklamışsın emeğine sağlık bende denemeyi düşünüyorum açıkçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhangi bir eğitim almadığım için kendi çapımda açıklamalar bunlar. Ben bu şekilde bir yol buldum kendime ve gayet de iyi gidiyorum bu yolda ama yine de siz daha dikkatli olun emi :) Dediğim gibi ölçüler benim ölçülerim ama mantık aynı 40 kere ölç bir kere biç :)

      Sil
    2. çok doğru söylüyorsun benimde dikiş eğitimim yok bu açıklamalar iyi oluyo oyüzden

      Sil
    3. İstediğinizde sorun ben de biliyorsam yardımcı olmaya çalışırım :)

      Sil
  4. oooooo son gaz dikişe devam diyosun :)
    ne güzel anlatmışsın eline sağlık. ben daha ceket bile dikmedim ama hevesimde kaban dikmek var :) çokmu uçuk bir fikir sence becerebilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benim de aklımda var ama kumaşlar kalın oluyorya acaba o duruşu tutturabilir miyim diye endişelerim var :) Neden uçuk olsunki canım :) Beni sadece şu yaka kısmı düşündürüyor ay uyuz oluyorum o yaka kısımlarına çok incik cüncük bir sürü aşama falan :) Onun için azcık geri çekiyorum hislerimi. Fakat sana da önereceğim birşey olsun aynısından yapalım :D Kabanın vucut ve kolları kolay bu ceket kalıbını uzatacaksın istersen cep de yapılır sorun değil onlar da yaka kısmı örgüden olabilir. Kocaaaamaaannn bir boyunluk gibi bir yakası olabilir mesela... Kol uçlarında da örgüler falan :) Yap yap yap yaaaaaaaaaaaaappppp :)

      Sil
  5. şenay o kadar şeker o kadar sıcaksınki senin yazılarını okuyunca sanki karşımda konuşuyormuş gibi bir his veriyorsun bana :)gene döktürmüşsün hamarat seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemincim çok teşekkür ederim :) Ne bileyim ben de karşımdaymışsınız gibi anlatmaya çalışıyorum o anda öyle hissediyorum da öyle yansıyordur size :) Valla çok kişi soruyor nasıl yaptın kalıp nerde diye benim biliyon kalıplarım yok kendimi kullanıyorum kalıp olarak ama yardımcı olmak da istiyorum hiç olmazsa azcık birşeyler eklemem gerektiğini düşündüm :) Yakında bir de pantolonekleyeceğim kalıp olarak... Ama çok yakında değil haha :)

      Sil
  6. Sevgili Şenay hanım benide çok heveslendiriyorsunuz yapabilirmiyim diye düşünmeye başladım.Paylaşım için teşekkürler.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence siz daha neler neler yaparsınız da haberiniz yok :) Ben elimden geldiğince kendi çapımda yardımcı olmaya çalışıyorum umarım olabiliyorumdur :)

      Sil
  7. harika bilgiler paylasiyorsunuz, blogunuzu takibe aldim :)

    http://www.stylishtimes.net/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ayshe Rose :) Beğenmenize sevindim gerçekten :) Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz bloğuma :)

      Sil
  8. Yardim ne kelime guzellikkkk, sayende bir elbise cope gitmekten kurtuldu, sinirlerim lacka olmaktan kurtuldu, esim her homurdanmamda bana ters ters bakmaktan kurtuldu:)) Daha ne olsun:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Mevlüde Hanımcım eğer bu anlattıklarımla bir kişiye dahi yardımcı olabiliyorsam bu bana yeterli olacaktı ama iyiki de yapmışım, o kadar kişi teşekkür ettiki. Halbuki herkes yapıyor bunu ve basit ama sanki bilen birinden bir destek gelince aaaaaa bak böyleymiş dediklerinde daha cesur olabiliyorlar diye düşünüyorum :) Siz zaten dikişi biliyorsunuz size de yardımı dokunduysa daha ne isterim :) Çok teşekkür ederim hakikaten :)

      Sil
  9. Valla dogrusunu soylemek gerekirse, kursa gitmeden once daha iyiydim dikiste:) Bana gore yani, cunku yaptiklarimdan sonucta memnun kaliyordum, birinci kurs superdi ama bana uzakti, yakindaki kursa basladiktan sonra bildigim, yaptigim hicbirseyin dogru olmadigini soylediler, ama ne yazikki onun gosterdikleri yaptigim hicbirseyden memnun degilim:(( O yuzden sizin kalipla istedigim sonuca ulastim ve memnun kaldim, ama hocamiz gordugunde yine kuplere binecek:) En sonunda ya o beni, yada ben onu cildirtacagim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) haha :) Kolay gelsin Mevlüde Hanım.. Çıldıran taraf siz olmayın amannnn haaaa :)

      Sil
  10. heytt be senay ablamaa bakk senn :)
    öperim ellerinden, şu sınavlarım bitsin koşa koşa dikecem ha :))
    benim esas kalıbım sensiiin :)
    durmak yokk yola devam canımsınn :)
    kocamann öpüyorummm :)
    Sevgilerleee :)
    farkettim de her satır sonuna gülücük koymuşum :) şu kötü günlerimizde Rabbim gülücükleri eksik etmesin hiç bi kulundan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin tatlım amiiinnnn..
      Bir ara kendimi kalıp çıkarmaya ve bunu paylaşmaya adamıştım bir çok insanın da işine yaradı diye düşünüyorum. İstediğin özel birşey varsa da sormaya çekinme sakın emi :)

      Sil
  11. lütfen yardım!bay ve bayan ceket pantolon kalıplarını doğru biçimde çıkarabilmem için pratikten kalıp çıkarma ve kişilerin üzerinde prova yapabilme yani çabuk ve düzgün kalıp çıkarmayı çok istiyorum.temel olarak dikim bilgilerim var.ana kalıp serileme ölçülerin püf noktaları aşırı kilolu insanlarda ölçülerin nasıl alındığı gibi ayrıntılı bilgilere ihtiyacım var.örneğin :54 beden mont veya ceketim var bunu 50 bedene düşürmem için nasıl bir kesim yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil