1 Nisan 2013 Pazartesi

Yazlık Ceket-Yelek isteyen :) (Anlatımlı)

Merhabalaaaaarrrr....
Sonunda çekilişi sonlandırdım ne kadar huzurluyuuummmmm anlatamam yani :) Üzerimde yüktü sanki o çanta evde durdukça battı gözüme gözümeeee,başkasının çantasını ödünç almımda vermiyormuşum gibi haha :) Neyse Şimdi Hülyacımın harfini de yapıp göndereceğim kargoyu hemen Şemdinliye :)
Gel geleliimmmmm cuma gecesi ve cumartesi sabahı dikip bitirdiğim ceket-yelek modelineeee :)
Bu modeli Sevgili Zulaltan Filiz Facebookta paylaşmıştı diye hatırlıyorum fakat Filizciğimin galerisinde geriye ne kadar gitsem de bulamadım bunu ve diğer montları :) Fakat ben bunu çok beğenmiş hemen kaydetmiştim yapılabilecekler arasına ve o gün geldi :)
Model aşağıdaki gibi :)
Modeli kotla yapmışlar fakat benim elimde siyah kot olmadığından yapamadım. Lacivert kotum var fakat bu defa da lacivert tülüm yok :) O nedenle ben de siyah keten ile yaptım ve harika oldu bence :) Bir de etiketi yok haha o kadar yakadaki zımbaları da ben başka süslerle yaptım bakalım benim modelimi beğenecek misiniz :)
Evetttt benim model uygulamam bu. Uygulama demeyeyim de birebir aynısını yaptım neredeyse :) Elimdeki malzemelerle elbette :) Fermuarda siyah gümüş bir fermuar kullandım. Uygun boyutta tam açılan bir fermuar olmadığı için üstten kesip diktim aklınızda bulunsun, sadece yukarıdan fermuar kaçmasın diye birkaç sıra dikin görnmeyecek şekilde o kadar :)

Yakada ise kolye yapımı için aldığım gümüş aparatları sıra sıra işledim iki tarafa da :) Ben çok beğendim hem farklı oldu hem ışıltılı :)

Gördüğünüz gibi pek çok şşekilde kullanılabilir. Etiket taksam yemin ederim fabrikadan çıkmış gibi diktim tüm dikişler içten ve gizli oldu çok içim rahat :) Ben de zamanla bir sürü şey öğreniyorum, diktikçe fikir üretiyorum bir dahakine bunu böyle yapayım diye aklımın bir tarafına yazıyorum :) 

Arka taraf bu şekilde :)


Bu hafta sonu siyah lazer kesim bir çanta da almıştım bir tutayım elime dedim haha :)

Diktiğim yeleğin çizimi ve benim diktiğim ölçüler bu şekildedir...
Peki yapılışı nasıl bakalım fotoğraflara o zaman :)
Bu ön kısımdaki iki yanın kesilmiş şekli. Bu modelden iki tane dikmelisiniz. Ben burda keteni iki katlı kullandım ve içi de dışı da aynı oldu o nedenle iki tarafı da aynı kestim fakat siz kumaşın içine astar falan kulalnayım derseniz sağ ve sol kısımları gözeterek kesmeyi unutmayınız...
Yukarıdaki kısımlarda kırmızı ile gösterilen kısımlar hariç tüm kenarları dikip ters çevirip ütüleyin. Kırmızı kısım boyun ve omuz kısımları .Omuzları arka ile birleştireceğimizden oraları da dikmedik. 
NOT: Eğer omuzları dikersek ne olur?
Hemen anlatayım. Düşünün omuzu önden diktiniz, arkadaki parçanın da omuzlarını diktiniz çevirdiniz bakın iki tane dikişi görünmeyen parçayı birleştirmek zorunda kalacaksınız birazdan. Böylelikle omuzunuzda bir kabarıklık olacak hem de dikişte zorlanacaksınız. O nedenle omuzları açıkta bırakıp arka ve ön omuzları birbirine tersten dikip çevireceğiz ki tek dikiş düzgün bir duruş olsun...
Mavi ile gösterilen kısım yakanın takılabilmesi için bıraktıpım parça. Son aşamalarda yaka bunun üstüne geçecek böylelikle dikerken kayma düşme olmayacak hem de yakanın içinde sert bir duruşa sebep olup yakanın dik durmasını sağlayacak unutmayın önemli :)

Bu parça da arka parçanın kesilip dikilmiş hali.. Her aşamada fotoğragladım asşlında ama boşuna fazla fotoğraf eklemek istemedim bunun üzerinden de anlatabilirim :)
Mavi kısımlar yine yaka için ayırdığım kısımlar. Yeşil kısım yani X omuz genişliğiniz.. Uzunluk ne kadar olacak derseniz omuz genişliğinizi baz alacaksınız aslında. Dikiş paylarını unutmadan. Kırmızı kısımlar dışında kestiğiniz tek parçayı etrafından dikip ters çeviriyoruz ve ütülüyoruz daha rahat görürsünüz herşeyi ve keten sürekli kabarmaz böylece :)
Kırmızı kısımların sağ ve sol tarafındaki düz bölümler yine omuz bölümleri. Oraları neden dikmediğimi yukarıda anlatmıştım. 
NOT:Omuzları birleştirirken, parçaları düzgün diktikten sonra duracağı şekilde yere koyun aşağıdaki gibi olacak. Daha sonra birbirine denk gelecek omuzların kenar dikim yerlerini tersten birleştirip iki tarafı da dikin. Böylelikle dikişleri ters evirip ceketin düz haline baktığınızda dışarıda hiçbir dikiş kalmayacak çok güzel bir görüntü ve duruş oalcaktır. Bunları da fotoğrafladım fakat hepsi siyah olunca inanın birşey anlaşılmadı haha :)
NOT 2: Eğer bu işlemi anlayamadım hatta beceremiyorum derseniz ben ikinci yol olarak şöyle yapardım :)
Öncelile ön ve arka parçalarda dikmediğim omuz kısımlarını da diker öyle ters çevirir ve ütülerdim. Yani elimde ön ve arka omuzları dikilmiş parçalar olurdu. Eeee şimdi bunları nasıl dikeceğim birbirine derseniz ben zigzag modunu en genişine ayarlar, bu parçaları zigzaglarla birbirine dikerdim yanyana.. ÜSTÜSTE DEĞİL YANYANA UNUTMAYIN. Hatta ben zigzagımı farklı desenlere ayarlar gümüş bir ip takar veya başka bir renk renkli farklı desenlerde kendimden desenli omuzlar bile yapabilirdim :)
Onun için ben DİKİŞTE DE HAYATTA OLDUĞU GİBİ KESİN KURALLAR OLDUĞUNA İNANMAM :)

Bu omuzların da birleşştirilmiş ceketin duruş halidir..

Gelelim yakayaaaaaa. Yakayı ben epey uzun kestim çünkü önden de sarkacak benim yaka uzantılarım. Fakat iki taraftan da içe katlama paylarını bırakarak bu şekilde iki adet yaka kesin. Kırmızı ile gösterdiğim yerlerden dikipters çevirip ütüleyim. Ütülerken dikmediğiniz yerlerde de kıvırma paylarınızı ütülerseniz daha büyük kolaylık elde edersiniz. Bu şekilde yakayı iğneleyerek boyuna monte edersiniz. Bir de önce yakanın iç kısmını ve boynu birbirine tersten dikip çevirip dış kısmı da kıvırabilirsiniz elbette. Yaka dikerken seçim sizin :)
Yaha omuz dikişi gibi bu yakayı komple dikip, boynu da komple diker ikisini birbirine desenli zigzaglarla birleştirirsiniz :) Hayal gücünüzü kullanın efendim :) Benimki fazla çalışıyor bana bakmayın ama :)

Son halimiz budurrrrrrr.... Burda kırmızı ile gösterilen yerlere ben fermuar diktim. Elbette biri içten biri dıştan olacak ki denk gelip kapanabilsinler. Ben sadece nereye diktiğimi göstermek istedim. Hizası budur. Fakat siz tam uzuna da takabilirsiniz seçim sizin :)

Bunlarda görebiliyorsanıztüllerin kesimleri... İğneerle belirtmeye çalıştım ama herşey siyah olunca hakikaten zorlandım görselleri seçerken :)
Gördüğünüz gibi yere yatırıp tülü ikiye katladım ve ön kısımları koyup ona göre kestim tülümü. Modelde gördüğünüz gibi kolların yarısı tül yarısı kumaş unutmayın. Keten parçada kollar yarıya kadar tasarlandı geriisini tülle tamamlamalıyız :) Keserken unutulmamalıdır :)

Bu da arka tarafı. Yine tülü ikiye katlayın ve arka kısımı da ikiye katlayarak kesin daha düzgün olur. Sağ soldan uzun veya kısa çıkmaz böylece :) Sonra da gerekli yerlere dikin :)
Ben tülleri dikerken dikeceğim tüm kısımları iki kat katlayıp keten kısmın içten en kenarına diktim. Böylece hem keten parçanın kenarlarına dikiş geçmiş oldum hem de tülü dikmiş oldum .
Ayrıca omuz kenarları, ön parçalar ve tüm dikilen keten bölümlere bakıp kenarlarından bir diiş geçin. Böylece daha profesyonel duracaktır emin olun :) Dikişi de düz geçmeye özen gösterin elbette :)
Neşeli Dikişlerrrrrrrrr :)

26 yorum:

  1. Canım çok değişik ve güzel bir modelmiş hiç görmedim bu tarz birşey eline sağlık bendede siyah kot kumaş var ama kalıpsız dikemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Aslında kalıbı kafanda çok büyütme be güzelim gerçekten. AKlıp dediğin nedirki, bunun kalıbını da bulamazsın biryerde haaa ona göre. Fakat ben çizimini ekleyebilirim işime yarar diyorsan elbette. Kendi ölçülerine göre keser dikersin :)

      Sil
    2. Çizimi eklersen süper olur gerçekten denemeye değer çünkü model çok güzelmiş :)

      Sil
  2. vayyy tıpkısı olmuş, çok başarılı bayıldım !!!!muhteşem olmuş ,keten olması iyi yazın serin serin giyersin. Şenay, bu tasarım kesin dresses facebook sayfası var ordan paylaşmışımdır. oranın arşivinde bulman daha kolay. benim arşifde bulunmaz etiketlemediysem.
    https://www.facebook.com/NewDresses?ref=ts&fref=ts

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin arşivde çok fazla şey var ama gördüğün gibi çok faydalı oluyor bana :) Hop bloğundan daaaa arşivinden de alıp alıp fikirleri saklıyorum :) Teşekkür ederim araştırmacı kişiliğin için :)
      Beğenmene de ayrıca sevindim :)

      Sil
  3. çok değişik vede güzel bir tasarım olmuş ellerine sağlık iyi günlerde giy:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Teşekkürler. Tasarım bu defa bana ait değil internette gördüğüm bir modelin birebir aynısını yapmaya çalıştım :)

      Sil
  4. cok guzel olmus canim gule gule giy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok teşekkür ederim, straplezler ve badilerin üzerine kurtarıcı olarak çok yerde giyilebileceğinden eminim :)

      Sil
  5. offfff cnm tam benim tarzım cidden bayıldım!!! süper bir parça kombininin havasını hemen değiştirir. Tabi ben dikemem de böyle izlemesi sende görmesi keyif verici:)))
    ellerine sağlık cnm!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha isteen dikersin gibime gelmiyor değil canım :) Beğenmene sevindim :)

      Sil
  6. senaycim nasıl da havalı bir şey bu böyle :) senin yetenek ayrı bir olay canım, artık gördüğün modeli birebir çıkarıyorsun. eminim mağazalarda dolaşırken hmmm bunu aslında şöyle dikebilirim dediğin oluyordur mutlaka :)) güle güle giy tatlım, eceyi öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semracım sağol canım :) Fakat o dediğin şey başa bela. Dolanıyorum ama aaaa bunu da dikerim buna bu kadar para verilir mi deyip hiçbirşey almıyorum dışardan o vahim haha :)

      Sil
  7. çok şık,bravo vallahi,elinize sağlık.
    bloğunuzu takipteyim.bende beklerim:)
    http://wishingbeauty.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok teşekkürler ben de takibe alıyorum sizi bir dolanayım bakalım :)

      Sil
  8. çok başarılı bir anlatım. harika bir ceket-yelek. eminim yaz akşamlarında çok sık kullanacaksınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle yaz aylarında böyle üstüme birşey almak istediğimde ya da straplez bir badi üstüne kamuflaj için çok kullanacağımdan eminim :)

      Sil
  9. Çizimler için teşekkürler canım en kısa zamanda deniycem kot kumaş yerine deri kullansak nasıl olur sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek tatlım :) Bu arada ben de başta deri düşündüm ama deri kumaşım o kadar az varki kıyamadım. Ama formlu bir kumaş lazım çok ince deri kullanma bence, ama ben derime kıyamadım sen kıy bakalım nasıl olacak :)

      Sil
    2. Benim elimdeki deride ince olmaz desene :( belki uygunbir parça bulurum kumaşçıdan

      Sil
    3. İnce deri de olur ama sanki yelek ve ceketleri genel olarak düşündüğünde kalın deriler yada kot kullanırlarya, konsepte uygun olması açısından dik duruşlu birşey olsa daha mı iyi olur diye düşündüm, tek aklımdaki bu yani, yoksa neden olmasın :)

      Sil
  10. çok zarif olmuş... çok beğendim hmmm evet kesinlikle çok beğendim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok farklı bir model ben de çok sevmiştim bi dikivereyim dedim :)

      Sil
  11. resimlere baktikca hayran kaldim :) ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sağol Senaatcım :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil